برگزاری جلسه مجازی روسای واحدهای استانی و معاونین آموزشی دانشگاه ملی مهارت با محوریت بررسی عملکرد و ارتقای آموزشهای مهارتی و دیجیتال
برگزاری جلسه مجازی روسای واحدهای استانی و معاونین آموزشی دانشگاه ملی مهارت با محوریت بررسی عملکرد و ارتقای آموزشهای مهارتی و دیجیتال
برگزاری جلسه مجازی روسای واحدهای استانی و معاونین آموزشی دانشگاه ملی مهارت با محوریت بررسی عملکرد و ارتقای آموزشهای مهارتی و دیجیتال روز چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۴، جلسهای مجازی با حضور دکتر علی موسوی سرپرست مرکز ارتقای مهارت، آموزش مجازی و صلاحیت حرفهای، معاون و کارشناسان مرکز به همراه روسا، معاونین آموزش و مسئولین آموزشهای آزاد آموزشکدهها و دانشکدههای سراسر کشور برگزار شد.
این نشست که با مشارکت ۱۹۴ نفر از مسئولان آموزشی به صورت مجازی تشکیل گردید، به بررسی عملکرد واحدهای آموزشی و برنامه های توسعه آموزشهای دیجیتال، تقویت همکاری با صنعت و صلاحیت حرفه ای پرداخت.
در آغاز جلسه، عملکرد واحدهای آموزشی استانها بر اساس تعهدات سالانه مورد ارزیابی قرار گرفت. از استانهایی که به اهداف تعیینشده دست یافتهاند، تقدیر شد و بر لزوم ارتقای عملکرد سایر واحدها برای تحقق اهداف برنامههای مصوب تأکید گردید. همچنین اعلام شد که ۵۵ آموزشکده در سه ماهه اول سال جاری عملکرد مطلوبی داشتهاند و ۶ آموزشکده که پیشتر غیرفعال بودند، در این دوره به چرخه فعالیت بازگشتهاند.
از دیگر مباحث مطرحشده، پیگیری اجرای تفاهمنامههای منعقدشده با نهادهای مختلف از جمله: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای آموزش ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، و سایر همکاریهای بینبخشی بود که نقش مهمی در توسعه آموزشهای مهارتی ایفا میکنند.
یکی از محورهای اصلی جلسه، توسعه آموزشهای دیجیتال باکیفیت بود. مقرر شد دانشکدهها و آموزشکدهها با بهرهگیری از فناوریهای نوین مانند: محتوای چندرسانهای، فیلم، انیمیشن، واقعیت افزوده و مجازی (AR/VR) و... محتوای آموزشی مهارتی را تولید و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه بارگذاری کنند تا امکان دسترسی ملی به این دورهها فراهم شود.
در ادامه، بر افزایش تعامل با بخش صنعت و جلب مشارکت بخش خصوصی برای تولید محتوای آموزشی دیجیتال تأکید شد. همچنین، امکان ارائه آموزشهای مجازی در سطح بینالمللی مورد بحث قرار گرفت تا دانشگاه ملی مهارت بتواند در عرصه جهانی نیز حضوری فعال داشته باشد.
به منظور همسویی آموزشها با نیازهای بازار کار، از تمامی آموزشکدهها و دانشکدهها خواسته شد حداقل یک واحد صنعتی را تا پایان سال شناسایی و برای استقرار چارچوب صلاحیت حرفهای اقدام نمایند. همچنین نسبت به اجرای دوره های شایستگی و اعتبار سنجش این دوره های آموزشی اقدام نمایند.
در پایان جلسه، شرکتکنندگان به بیان پیشنهادات و پرسشهای خود پرداختند و اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به اهداف و برنامههای کلان دانشگاه تا پایان سال بررسی گردید.
این جلسه با هدف هماهنگی بیشتر بین واحدهای استانی و ارتقای کیفیت آموزشهای مهارتی و دیجیتال برگزار شد و گامی مهم در جهت تحقق اهداف آموزشی کشور محسوب میشود.