محمد علی خالدی
مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری
|
سوابق تحصیلی:
- لیسانس، مدیریت دولتی
- فوق لیسانس، آموزش و بهسازی منایع انسانی
سوابق مدیریتی:
- معاون مدیر برنامه،بودجه و تشکیلات دانشگاه بیرجند
- مدیر برنامه،بودجه و تشکیلات دانشگاه بیرجند
- مدیر امور مالی دانشگاه بیرجند
- مدیر امور مالی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی
|
شرح وظایف
- جمع آوری بودجههای پیشنهادی توسط واحد های مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد.
- تلفیق و تنظیم بودجههای پیشنهاد شده درقالب هدفها و خط مشی کلی دانشگاه.
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات درهریک از واحدها.
- دفاع از بودجه پیشنهاد شده درمراجع رسیدگی.
- ابلاغ بودجه مصوب به هریک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دورههای معین به واحدهای دانشگاه.
- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع.
- بررسی و مبادله موافقت نامههای مربوط به فعالیتهای عمرانی با سازمان برنامه و بودجه کشور.
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط.
- برقراری ارتباط با مراجع ذیصلاح جهت تجدید نظر و تغییرات درسازمان و تشکیلات دانشگاه.
- مطالعه و بررسی درخصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیات امناء.
- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری برای رفع مشکلات سازمانی آنها.
- مطالعه وتشخیص نیازهای آموزشی وکارآموزی کارکنان غیرآموزشی واجرای برنامه های آموزشی برای آنها.
- انجام طرح های مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای مورد عمل در دانشگاه.
- انجام طرح های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آنها.
- برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها، روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم برای اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید.
- پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
- برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
- اجرای برنامه های آموزشی، کارگاههای آموزشی، برگزاری سمینار وگردهمائی درارتباط با تحول اداری و بهرهوری.
- انجام مطالعات وبررسیهای لازم به منظور تدوین چشم انداز وخط مشیهای دانشگاه در چارچوب برنامههای مصوب.
- همکاری در انجام مطالعات و بررسیهای لازم به منظور برنامه ریزی راهبردی و چگونگی دستیابی به اهداف دانشگاه و کنترل اجرای آنها با واحدهای ذیربط.
- همکاری در تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه و تهیه و تنظیم راهبردهای اجرای آن با توجه به ماهیت وجودی و چگونگی عملکرد واحدهای تابعه با همکاری واحدهای ذی ربط.
- تهیه آمار و اطلاعات لازم برای تهیه و تنظیم بودجههای تفصیلی دانشگاه اعم از جاری و عمرانی و اختصاصی و اقدام در خصوص مبادله بودجه تفصیلی و نظارت بر اجرای بودجه.
- اخذ تخصیص اعتبارات از مراجع ذیربط و اعلام به اداره کل امور مالی.
- انجام مطالعات تطبیقی جهت جذب و وصول درآمدهای اختصاصی و پیگیری مطالبات دانشگاه.
- بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و اتخاذ تصمیم در نحوه تخصیص اعتبار براساس مفاد بخشنامه ضوابط تهیه و تنظیم بودجه تفصیلی و نیز ضوابط اجرای بودجه سنواتی.
- نگهداری حساب اعتبارات بر حسب برنامهها و فصول هزینه و تهیه جداول و آمارهای مورد نیاز از وضعیت تأمین اعتبارات مصوب.
- همکاری در بررسی و انجام مطالعات درزمینه شناسایی منابع جذب درآمدهای جدید با واحدهای ذیربط.
- تهیه وتدوین گزارشات بودجهای و هماهنگی با ادارات کل امور اداری و مالی برای اطلاع از میزان هزینههای پرسنلی و سایر هزینهها به منظور تنظیم بودجه تفصیلی پیشنهادی.
- تهیه و تنظیم اصلاحیههای متمم بودجه تفصیلی دانشگاه.
- اصلاح روشهای گردش کار و بهبود روشها و اجرای دستورالعمل تحول اداری دانشگاه با همکاری واحدهای مربوط.
- مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
- تشخیص و تعیین رشته شغلی و تخصیصی پست سازمانی با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل.
- مراقبت ونظارت بر اجرای تشکیلات مصوب.
- پیشبینی و انجام طرح های افزایش بهرهوری به منظور ایجاد انگیزه و افزایش کارائی کارکنان.
- تهیه وتنظیم شرح شغل کارکنان همراه با شناخت دقیق و صحیح با همکاری واحدهای ذی ربط.
- انجام مطالعات، تنظیم طرح ها و تهیه برنامههای مناسب درزمینههای انتخاب، انتصاب، ارتقاء، توسعه، آموزش، جبران خدمت و پاداشهای کارکنان.
- مهندسی مجدد، تجزیه وتحلیل، طراحی وبهینه سازی سیستمها و روشهای انجام کار به منظورکاهش هزینه ها وصرفه جویی.
- استقرار چرخه مدیریت بهره وری دردانشگاه شامل سنجش و اندازه گیری، تحلیل، برنامه ریزی و اجرای برنامه های بهبود مستمر.
- سنجش سطح انگیزش کارکنان و برنامه ریزی لازم برای ارتقای آن (تهیه نظام مدیریت جامع منابع انسانی).
- برنامه ریزی لازم جهت تدوین دستورالعملهای اجرایی برنامههای مرتبط با تحول اداری.
- سازماندهی فعالیتهای مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات کارکنان تحت سرپرستی.
- مطالعه، بررسی و شناخت منابع پایدار درآمدی در دانشکده/آموزشکدههای فنی و حرفهای و تهیه و تدوین روشهای وصولی آن و کنترل و نظارت بر آنها.
- ارائه پیشنهاد به منظور یافتن منابع درآمدی جدید و بازنگری در منابع درآمدی دانشکده/ آموزشکدههای فنی و حرفهای.
- شناسایی نقاط ضعف عملیات مرتبط با وصول درآمدهای دانشکده/ آموزشکدههای فنی و حرفهای و ارائه راهکار برای رفع آن.
- تهیه استانداردهای لازم برای مکان و نحوه استقرار واحدها ( طرح ریزی واحدها ).
- بررسی ومطالعه منابع جدید درآمدی و نظارت وکنترل براجرای دستورالعملهای صادره.
- بررسی عملکرد و روند وصولی ها و مقایسه آنها با پیش بینی های انجام شده وتهیه گزارشهای تحلیلی لازم.
- تجزیه و تحلیل آمار میزان درآمد ناشی از فروش خدمات و مقایسه آن با میانگین درآمد دانشگاه و تهیه گزارش تحلیلی.
- نظارت بر تهیه نامهها ، دستورالعملها و ... ارجاعی از سوی مقام مافوق.
- شرکت در کمیسیونها، سمینارها و جلسات مختلف حسب دستور و تهیه گزارشهای موردنیاز برای استحضار مقام مافوق.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.
|