در حال بارگذاری ...

معرفی مدیر کل دفتر برنامه بودجه، تحول اداری و بهره وری

معرفی و شرح وظایف مدیرکل

محمد علی خالدی

مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری

 

 

سوابق تحصیلی:
  • لیسانس، مدیریت دولتی
  • فوق لیسانس، آموزش و بهسازی منایع انسانی
سوابق مدیریتی:
  • معاون مدیر برنامه،بودجه و تشکیلات دانشگاه بیرجند
  • مدیر برنامه،بودجه و تشکیلات دانشگاه بیرجند
  • مدیر امور مالی دانشگاه بیرجند
  • مدیر امور مالی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

شرح وظایف

  • جمع آوری بودجه‌های پیشنهادی توسط واحد های مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد.
  • تلفیق و تنظیم بودجه‌های پیشنهاد شده درقالب هدف‌ها و خط مشی کلی دانشگاه.
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات درهریک از واحدها.
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده درمراجع رسیدگی.
  • ابلاغ بودجه مصوب به هریک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره‌های معین به واحدهای دانشگاه.
  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع.
  • بررسی و مبادله موافقت نامه­‌های مربوط به فعالیت‌های عمرانی با سازمان برنامه و بودجه کشور.
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی و تهیه و تنظیم پست‌های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذی­ربط.
  • برقراری ارتباط با مراجع ذی­صلاح جهت تجدید نظر و تغییرات درسازمان و تشکیلات دانشگاه.
  • مطالعه و بررسی درخصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست‌های سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیات امناء.
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست‌های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری برای رفع مشکلات سازمانی آنها.
  • مطالعه وتشخیص نیازهای آموزشی وکارآموزی کارکنان غیرآموزشی واجرای برنامه های آموزشی برای آنها.
  • انجام طرح های مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای مورد عمل در دانشگاه.
  • انجام طرح های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آنها.
  • برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها، روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم برای اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید.
  • پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
  • برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
  • اجرای برنامه های آموزشی، کارگاه­های آموزشی، برگزاری سمینار وگردهمائی درارتباط با تحول اداری و بهره­وری.
  • انجام مطالعات وبررسی‌های لازم به منظور تدوین چشم انداز وخط مشی‌های دانشگاه در چارچوب برنامه‌های مصوب.
  • همکاری در انجام مطالعات و بررسی‌های لازم به منظور برنامه ریزی راهبردی و چگونگی دستیابی به اهداف دانشگاه و کنترل اجرای آنها با واحدهای ذی­ربط.
  • همکاری در تدوین برنامه ‌استراتژیک دانشگاه و تهیه و تنظیم راهبردهای اجرای آن با توجه به ماهیت وجودی و چگونگی عملکرد واحدهای تابعه با همکاری واحدهای ذی ربط.
  • تهیه آمار و اطلاعات لازم برای تهیه و تنظیم بودجه‌های تفصیلی دانشگاه اعم از جاری و عمرانی و اختصاصی و اقدام در خصوص مبادله بودجه تفصیلی و نظارت بر اجرای بودجه.
  •  اخذ تخصیص اعتبارات از مراجع ذی­ربط و اعلام به اداره کل امور مالی.
  • انجام مطالعات تطبیقی جهت جذب و وصول درآمدهای اختصاصی و پیگیری مطالبات دانشگاه.
  •  بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و اتخاذ تصمیم در نحوه تخصیص اعتبار براساس مفاد بخشنامه ضوابط تهیه و تنظیم بودجه تفصیلی و نیز ضوابط اجرای بودجه سنواتی.
  • نگهداری حساب اعتبارات بر حسب برنامه‌ها و فصول هزینه و تهیه جداول و آمارهای مورد نیاز از وضعیت تأمین اعتبارات مصوب.
  • همکاری در بررسی و انجام مطالعات درزمینه شناسایی منابع جذب درآمدهای جدید با واحدهای ذی­ربط.
  • تهیه وتدوین گزارشات بودجه‌ای و هماهنگی با ادارات کل امور اداری و مالی برای اطلاع از میزان هزینه‌های پرسنلی و سایر هزینه‌ها به منظور تنظیم بودجه تفصیلی پیشنهادی.
  • تهیه و تنظیم اصلاحیه‌های متمم بودجه تفصیلی دانشگاه.
  • اصلاح روشهای گردش کار و بهبود روشها و اجرای دستورالعمل تحول اداری دانشگاه با همکاری واحدهای مربوط.
  • مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
  • تشخیص و تعیین رشته شغلی و تخصیصی پست سازمانی با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل.
  •  مراقبت ونظارت بر اجرای تشکیلات مصوب.
  •  پیش‌بینی و انجام طرح های افزایش بهره‌وری به منظور ایجاد انگیزه و افزایش کارائی کارکنان.
  • تهیه وتنظیم شرح شغل کارکنان همراه با شناخت دقیق و صحیح با همکاری واحدهای ذی ربط.
  • انجام مطالعات، تنظیم طرح ها و تهیه برنامه­های مناسب درزمینه­های انتخاب، انتصاب، ارتقاء، توسعه، آموزش، جبران خدمت و پاداش­های کارکنان.
  • مهندسی مجدد، تجزیه وتحلیل، طراحی وبهینه سازی سیستمها و روشهای انجام کار به منظورکاهش هزینه ها وصرفه جویی.
  • استقرار چرخه مدیریت بهره وری دردانشگاه شامل سنجش و اندازه گیری، تحلیل، برنامه ریزی و اجرای برنامه های بهبود مستمر.
  • سنجش سطح انگیزش کارکنان و برنامه ریزی لازم برای ارتقای آن (تهیه نظام مدیریت جامع منابع انسانی).
  • برنامه ریزی لازم جهت تدوین دستورالعملهای اجرایی برنامه­های مرتبط با تحول اداری.
  • سازماندهی فعالیت‌های مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات کارکنان تحت سرپرستی.
  • مطالعه، بررسی و شناخت منابع پایدار درآمدی در دانشکده/آموزشکده­های فنی و حرفه­ای و تهیه و تدوین روش­های وصولی آن و کنترل و نظارت بر آنها.
  • ارائه پیشنهاد به منظور یافتن منابع درآمدی جدید و بازنگری در منابع درآمدی دانشکده/ آموزشکده­های فنی و حرفه­ای.
  • شناسایی نقاط ضعف عملیات مرتبط با وصول درآمدهای دانشکده/ آموزشکده­های فنی و حرفه­ای و ارائه راهکار برای رفع آن.
  • تهیه استانداردهای لازم برای مکان و نحوه استقرار واحدها ( طرح ریزی واحدها ).
  • بررسی ومطالعه منابع جدید درآمدی و نظارت وکنترل براجرای دستورالعملهای صادره.
  •  بررسی عملکرد و روند وصولی ها و مقایسه آنها با پیش بینی های انجام شده وتهیه گزارش­های تحلیلی لازم.
  • تجزیه و تحلیل آمار میزان درآمد ناشی از فروش خدمات و مقایسه آن با میانگین درآمد دانشگاه و تهیه گزارش تحلیلی.
  • نظارت بر تهیه نامه‌ها ، دستورالعمل‌ها و ... ارجاعی از سوی مقام مافوق.
  • شرکت در کمیسیون‌ها، سمینارها و جلسات مختلف حسب دستور و تهیه گزارش‌های موردنیاز برای استحضار مقام مافوق.
  •  انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.