شرح وظایف
شرح وظایف معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع
- ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آیین نامه های ابلاغی از سوی رئیس دانشگاه به واحدهای ذیربط و پیگیری و نظارت برحسن اجرای آن.
 - تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل ها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذی صلاح برای تصویب.
 - نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور اداری، استخدامی مالی و معاملاتی، تشکیلاتی و پشتیبانی دانشگاه.
 - شرکت در شوراها، کمیسیونها، جلسات و اظهار نظر در مورد مسائل مختلف مالی و اداری در چارچوب مقررات و حفظ مصالح دانشگاه.
 - تهیه و تنظیم بودجه تفصیلی دانشگاه جهت تصویب در هیأت امناء بر اساس قانون بودجه کل کشور، به تفکیک برنامهها و فعالیتهای دانشگاه و اجرای آن.
 - پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمتهای مدیریتی درحوزه معاونت و مراکز آموزشی و پژوهشی تابعه و ارائه نظرات مشورتی درخصوص مسائل عمرانی، اداری و مالی و تشکیلاتی به ریاست دانشگاه.
 - مطالعه و بررسی نظامهای منابع انسانی اعم از نظامهای تأمین، بهسازی، نگهداری و کاربرد منابع انسانی و تلاش مستمر در جهت بهینه سازی ساختار سازمانی و ارتقای سرمایه انسانی دانشگاه.
 - رسیدگی به هدفهای اجرایی دانشگاه و چگونگی گردش کارها و روشهای کار در واحدهای مختلف.
 - ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظارت.
 - ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحدهای تحت پوشش و اظهار نظر درخصوص رفع مشکلات موجود.
 - بررسی و ارسال بودجه تفصیلی دانشگاه که از طرف رئیس دانشگاه پیشنهاد میشود برای طرح و تصویب در هیات امناء.
 - بررسی و ارسال صورت حساب ها و ترازنامه سالانه دانشگاه به هیات امناء.
 - بررسی و ارسال سازمان اداری و تشکیلات دانشگاه که از سوی واحدهای ذیربط تهیه و تنظیم شده به هیات امناء برای طرح و تصویب.
 - نظارت بر امور مربوط به اجرای نظامهای حقوق و دستمزد مصوب دانشگاه و واحدهای تابعه اعم از کارکنان و اعضای هیات علمی براساس قوانین و مقررات، آیین نامه ها و دستورالعملهای مصوب موجود.
 - ابلاغ بودجههای عمومی و اختصاصی و عمرانی به واحدهای تابعه.
 - نظارت بر مصرف صحیح اعتبارات جاری، عمرانی و درآمدهای اختصاصی مطابق بودجه های تفصیلی مصوب و قوانین و مقررات مربوط.
 - برنامه ریزی طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت عمرانی دانشگاه و تهیه طرح استقرار واحدها.
 - برنامه ریزی بهبود روشهای انجام کار با هدف اجرای برنامه های تحول اداری و بهره وری.
 - برنامه ریزی برای بودجه ریزی راهبردی دانشگاه.
 - تعیین وضعیت موجوددانشگاه ازطریق شناسایی نقاط قوت وتنگناها و مشکلات و فرصتها و تهدیدات پیش روجهت تعیین راهبردهای پیشنهادی درراستای ارتقاء به وضعیت مطلوب.
 - ایجاد هماهنگی به منظور اجرای برنامههای کار آموزی کارکنان دانشگاه واجرای طرح های آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان دانشگاه و اعزام کارکنان به مراکز آموزش ضمن خدمت.
 - برنامه ریزی و نظارت بر نیازسنجی آموزشی کارکنان.
 - نظارت بر جمعآوری و بررسی بودجههای پیشنهادی واحدهای مختلف و تلفیق و هماهنگ ساختن آنها با در نظر گرفتن اولویتهای تعیین شده و تهیه بودجه تفصیلی و مبادله موافقتنامههای مربوط و تفاهم در مراجع ذیصلاح.
 - نظارت مالی بر تنظیم قراردادهای دانشگاه و حسابرسی های اداری و نظام مند کلیه واحدهای دانشگاه.
 - ارائه طرح ها و پیشنهادات لازم به منظور جلب کمکهای مردمی و نهادها در جهت افزایش در آمد اختصاصی و نظارت برنحوه مصرف آنها بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه و سایر قوانین و مقررات مصوب.
 - طراحی و نظارت بر اجرای برنامههای تحول اداری وبهینه سازی نظام های مدیریتی برای استفاده از روشهای نوین.
 - برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و انتخاب افراد شایسته با توجه به مقررات و طرحریزی نظام جذب، بهسازی و نگهداری نیروی انسانی دانشگاه.
 - نظارت بر انجام امور مربوط به تعاون و رفاه و ورزش کارکنان و تهیه و اجرای طرحهای حمایتی و تشویقی مربوط.
 - برنامه ریزی جهت شناخت نیازهای اجرایی، اداری، مالی، پرسنلی و تدوین برنامههای لازم جهت رفع نیازهای مذکور و هماهنگی و نظارت بر فعالیتهای اجرایی مرتبط.
 - تدوین برنامههای مورد نیاز برای پشتیبانی از فعالیتهای اجرایی و افزایش بهرهوری.
 - همکاری و هماهنگی با دفتر ریاست و روابط عمومی در برگزاری جشنها، سوگواریها، مراسم، کنفرانسها و سمینارهای دانشگاه.
 - جمع آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز براساس طرح جامع دانشگاه و برنامه ریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه و انجام کلیه فعالیتهای لازم برای اجرای طرحهای عمرانی دانشگاه ( اعم از پیمانی، امانی و ...).
 - انجام تعمیرات اساسی به منظور احیاء و نگهداری ساختمانها و تاسیسات موجود.
 - تشکیل کمیته تدوین روشهای اجرایی به منظور بهینه سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونت های دانشگاه.
 - استقرار فرآیند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریتی مالی درجهت ایجاد انضباط مالی در بخشهای مختلف دانشگاه.
 - تدوین روشهای اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات دانشگاه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایه های ملی دانشگاه.
 - برنامه ریزی، هماهنگی و انجام اقدامات لازم برای برگزاری کمیسیون معاملات و مناقصات ستاد دانشگاه/ دانشکده/ آموزشکده های تابعه دانشگاه.
 - ساماندهی فعالیتهای مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات مجموعه تحت سرپرستی.
 - انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.