در حال بارگذاری ...

سخنرانی دکتر کیانی در میزگرد کیفیت آموزشی، یادگیری عمیق و ارزشیابی آموزشی همایش تبادل تجربیات دانشگاه ها و مراکز آموزشی در اجرای آموزش الکترونیکی

دکتر کیانی معاون محترم آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای در میزگرد سیاست ها و عملکرد آموزش الکترونیکی دانشگاه فنی و حرفه ای در دوران بحرانی کووید عنوان کرد :  در شهریور ماه جشنواره سرآمدی آموزش را برگزار می کنیم، طبق ارزیابی انجام شده تعداد 38171 درس در سامانه ای که اصلا وجود خارجی نداشته  قرار گرفت. آمار نشان دهنده آن است که در ترم گذشته 64806 تکلیف و76984 تالار گفتگو در سمانه سمیاد بارگزاری شده است که اینها نشان دهنده بحث های فرایندی و یادگیری عمیق است. در خصوص درس های برگزار شده به ازای هر درس نظری، عملی، نظری عملی، و معارف به ترتیب و به طور متوسط 13.5 ، 10.1، 14.4، و 9.6 جلسه بارگذاری شده است که این تعداد بارگذاری فراتر از میزان مصوب شورای آموزشی دانشگاه جهت احراز شرایط برگزاری موفق و دریافت مجوز برگزاری آزمون نهایی است که جا دارد از همه مراکز تشکر کنم.

دکتر کیانی در ادامه گفت: با کمک دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس ارزشیابی از آموزش الکترونیکی دانشگاه صورت گرفت در این پژوهش برای ارزشیابی کمی از مدل سیپ استفاده شد که بر ارزشیابی بستر، ارزشیابی درونداد، ارزشیابی فرآیند و ارزشیابی برونداد تمرکز کردیم. در بحث درونداد نیز بیشتر تمرکز بر دانشجو، اساتید، بودجه پژوهش و... بود.

در ارزشیابی کیفی نیز مصاحبه های مفصل انجام شد که امیدواریم با ادامه این پژوهش نتایج خوبی را تحویل جامعه بدهیم.تحلیل نتایج پرسشنامه اساتید و دانشجویان نشان می دهد که، رضایتمندی کلی در گروه اساتید بیشتراز دانشجویان است و برای تحلیل عمیق تر از رگرسیون خطی استفاده شد تا موثرترین شاخص های ایجاد رضایتمندی مشخص شوند.

  ایشان در ادامه گفت: مهمترین مساله در بحث چالش ها برگزاری آزمون بخصوص آزمون های عملی است که باید کشور یه فکری برای دروس عملی بکند که ما خودمان هم داریم یه کارهایی انجام میدهیم.
 عملکرد مراکز توسط آموزشگران مورد نظرسنجی قرار گرفته که در این نظرسنجی بالغ بر 9000 استاد شرکت کردند و نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ایتم نحوه اطلاع رسانی آموزش الکترونیکی و مشاوره های مناسب دارای میزان رضایتمندی بالایی است که نشان دهنده تاثیر گذاری پیش بینی بوده که عددهای نسبتا بالایی هست که ما در این زمینه از خودمان راضی هستیم.

در اقدامات بهبودی بخش نیز برای اینکه بتوانیم ترم آتی رو سیاستگزاری کنیم علاوه بر دریافت پیشنهادات بصورت کتبی از مراکز، یک پرسشنامه 6 سوالی هم در پورتال دانشگاه قرار گرفت که 6276 نفر شرکت کردند. 

در پایان ایشان اشاره کرد با توجه به نتایج بدست آمده از گزارشات، پرسشنامه ها و مصاحبه ها می توان تصریح کرد که با وجود ﻣشکلات و چالش های ﻓﺮاوان و عملکرد ﻧارضایت بخش تعداد اﻧدکی از واحدهای آﻣﻮزشی داﻧشگاه ﻓنی و حرفه ای، عملکرد کلی داﻧشگاه ﻣﻮﻓقیت آﻣیز بوده و مانع از تعطیلی آﻣﻮزش در این دوران گشته اﺳت.